Het Dier Het blijft altijd boeiend om te zien hoe het leven in onnoemelijk vele vormen voorkomt. De unieke schoonheid van elk dier, zowel van een huismijt, als van een vis of leeuw.

Het dier

(2017 - 2024)

Portret Het portret hier vindt men de uitdrukking van het gezicht zoals in dit geval de kunstenaar een ander waarneemt , het is een vorm van communicatie

Portret

(2014 - 2024)

Frankrijk Een land dat door mij regelmatig is bezocht, en dan vooral vanwege zijn berglandschappen zoals de Alpen, het Centraal Massif, de Vogezen en de Pyreneeën.

Frankrijk

nieuw werk Slovenië.

Slovenië.

nieuw werk Slovenië.

Werk dat is gemaakt aan hand van reis in polen

Werk dat is gemaakt aan hand van reis in polen

Noorwegen Dit bergachtige deel van het Scandinavië schiereiland waar de oceaan majestueuze fjorden in het land heeft gekerfd en gletsjers de bergtoppen bedekken. Waar in de winter duisternis heerst en in de zomer de zon niet ondergaat.

Noorwegen

(2020 - 2023)

Nederland Kunstwerken die zijn gebaseerd op indrukken die ik heb opgedaan in dit land, waar ik toevallig woon en werk, en waarvan ik elke keer als ik terugkom van een reis denk: wat is het hier eigenlijk mooi.

Nederland

Kroatie

(2021 - 2023)

Kroatie

Kunst uit  Italie in de loop der jaren

Italie

(2022 - 2023)

Kunst uit Italie in de loop der jaren

Werk van Ierland

Ierland

(2022 - 2023)

Werk van Ierland

Deze map bevat kunstwerken die ik gemaakt heb n.a.v. indrukken op een reis door Engeland en Schotland, o.a. de Schotse Hooglanden, langs de kust, Engelse- en Schotse tuinen.

Groot-Brittannië

Schotland

Werk dat is gemaakt aan hand van reis in Finland

Finland

Werk dat is gemaakt aan hand van reis in Finland

Duitsland Deze werken zijn gemaakt op basis van landschappen die ik op mijn reizen door Duitsland ben tegengekomen.

Duitsland

(2011 - 2023)

Zweden Een land met veel meren en eeuwig zingende bossen, een indrukwekkende kust met rotstekeningen en in het noorden de eenzame toendra.

Zweden

(2018 - 2023)

Spanje Een indrukwekkend land met prachtige ruige bergketens, kloven en hoogvlakten,dat ooit tegen Europa aangebotst is.

Spanje

(2020 - 2023)

Monumenten Door mensenhanden gebouwde objecten, zoals kerken, kastelen, ruïnes, bruggen, etc. hebben model gestaan voor deze werken.

Monumenten

(1992 - 2023)

Denemarken Een lieflijk land met veel kust en glooiende graanvelden waar soms nog sporen van de oude Vikingen zijn te vinden.

Denemarken

(2009 - 2023)

Landschap Hoofdzakelijk werken die zijn ontstaan n.a.v. diverse landschappen die ik ben tegengekomen op mijn reizen.

Landschap

(2015 - 2023)

Planten Bloemen en planten, de organische vormen die de aarde bedekken en die zorgen voor voedsel en zuurstof en het opnemen van CO2. Allemaal redenen om de schoonheid ervan te benadrukken.

Planten

(2009 - 2017)

Project  Appel

Project Appel

(2019)

Project Appel Deze vergeten appel is met ons mee op reis geweest naar het noordelijkste puntje van Noorwegen, maar onderweg niet opgegeten, en tenslotte weer thuis in de fruitschaal beland. Hij is in de zomer klein begonnen en daarna gegroeid en rijp geworden, mooi van kleur, glanzend en strak in zijn vel.

Het menselijk lichaam Het onderwerp van deze schilderijen is de combinatie van het menselijk lichaam met landschappen.

Het menselijk lichaam

(1998 - 2015)

België is verdeeld in twee delen, het vlakke land van Vlaanderen en het heuvelland van Wallonië. Als buurland van Nederland reis ik hier regelmatig doorheen.

België

(2010 - 2020)